tirsdag den 8. maj 2012

V75 Åby 10/5 - 40millioner jackpot pulje

Denne omgang ekstra V75 byder på to storløb for henholdsvis 4års hingste og 4års hopper, og et Gulddivisionsløb, og så byder det på 40 millioner i jackpotpuljen. Så det er en særdeles spændende travdag i vente for spillerne.

1. Afd. Starter med en blank i nr. 3 Brad de veluwe. 15 starter og...
13 sejre taler sit tydelige sprog.

2. Afd. Er et klasse I løb, og statistikerne siger at jo lavere klasse løbet holder, jo oftere vil der komme en overraskelse. Så garder i dette løb. Hvis man vil blanke, kan jeg godt lide hest nr. 5 Faynce, som er rigtig hurtig fra start og troligt ender i spids hvorfra den bliver svær at slå.

3. Afd. En lås på 6 & 3. Merger Blue Chip har form og klasse, Tamla Celeber har høj klasse, men formen er uvis da hesten sæson debuterer. Dog kan jeg ikke se andre potentielle vindere her.

4. Afd. Er et klasse II løb og som jeg sagde før så er det typisk her der kommer et skrald. Så brug jeres penge her hvis i vil være med til de 7 rigtige. Jeg tror dog ikke på bagspors hestene i dette sprinterløb (1640m). Så i kan nok nøjes med de 8 heste fra fremspor.

5. Afd. Jeg har en god fidus til nr. 2 Beatles som er en rigtig god hest, og som har fået et af de fineste startspor. Den bliver ikke favorit, og hvis den vinder kan værdien tage et pænt hop her. Udover det vil jeg sige at det ser svært ud her. Men bemærk det er sprint, hvilket favoriserer sporene 1-6 væsentligt.

6. Afd. 2 & 3 og så er den "skid" slået ;)

7. Afd. Et rigtig topløb for 4års hopper. En af sidste års allerbedste hopper Mermaid Ås er med her og har indtil videre ikke levet helt op til sidste års resultater, men mon ikke hesten er sigtet imod dette løb. Den har dog fået spor 10, og jeg vælger at gardere med en 3-4 heste. Blandt andet nummer 2, som har 3 sejre i 3 starter i år og pt. KUN ER EN 13%!!! Husk den :)

Sikreste blanke: Brad De Veluwe
Bedste blanke for spilværdi: Fayence
Låsen: 3 & 6 i 3. afd., og 2 & 3 i 6. afd.

1 kommentar:

  1. Meget uheldigt så vælger jeg at blanke i de to afdelinger hvor skraldene kommer. Så der må jeg have lidt tilgode i "banken" til en anden gang :)

    SvarSlet