mandag den 7. maj 2012

V86 Solvalla 9/5 - 11millioner jackpotpulje

V86 formatet er et superfedt spilformat. Det så vi sidste uge hvor 7 favoritter og 1 anden favorit vandt, og alligevel gav den over 1000kr til 8 rigtige.

Denne gang er der jackpotpulje på, så det gælder om at være med til de 8 rigtige. Derfor synes jeg heller ikke det giver mening andet end at...
spille efter "kun" 8 rigtige til 2,5 gange pengene.


1. Afd. starter med rundens sikreste blanke. Nr. 2 Iceland er i Elitlop form med 10.5 sidste gang, og VINDER bare dette løb. Det er tosset er spilde garderinger på andre heste her.

2. Afd 3 årige hopper!! Overskriften siger det hele. Garder tæt i disse løb. Hvis i vælger at blanke denne afdeling, så kan jeg varmt anbefale at forsøge med den ludde trænede hest nr.4 Mygodwhata face. Hesten har samlet meget på andenpladser. Men har her fået spor indvendigt på værste konkurrent imod nr.5

3 Afd. Favoritten bliver nok nr.12. Men jeg har det aldrig godt med heste der kommer til sæsondebut, og slet ikke fra et mindre godt startspor. Derfor synes jeg der skal garderes i denne afdeling. Er man frisk blanker man hest nr. 4 zig zag life, som gik et rigtigt fornuftigt sidste løb.

4 Afd. Nr. 4 Friction bliver hesten at slå i dette løb. Hesten har kanonform, og et kanonspor. De værste konkurrenter har henholdsvis fået udvendig (nr.5) og bagspor (nr.10). Især nr.10 Mellby Sambuca kan jeg blive nervøs for, og derfor blanker jeg ikke Friction. En hest med 8 sejre af 9 mulige sidste år skal man ikke tage let på. Lås på dem

5 Afd. Hvis der er penge til det, så garder hårdt her. Favoritten bliver nr.2, og hvis den galoperer ligesom sidst fra et tilsvarende spor, så kan det hurtigt skralde i denne afdeling, og der kan hentes god værdi

6 Afd. Hoppeløb siger man jo altid man skal gardere og jeg er for det meste enig. Dette løb kan man med stor fordel lukke godt til, da der er stor risiko for favoritfald. Men hvis man er den gamblende type, er det disse løb man skal blanke da der kan være rigtig meget værdi at hente ved et pletskud. Et sådan pletskud kunne være en stald med form. Åke Svanstedts stald har rigtig god form pt. og nr. 14 har vundet de sidste to voltestartsløb. Det seneste enda med en galop på. Chanceblank for den gamblende type der gerne vil gardere de store favoritter.

7 Afd. Umiddelbart et åbent løb hvor favoritterne nr.10 og 11 har fået bagspor, og der vinder man altså ikke lige så ofte fra. Derfor vurderer jeg der skal bruges mange garderinger her. Typisk vil jeg som minimum have sporene 1-6 med ligemeget hvad jeg vurderer deres vinderchancer til. Fra de spor er der altid en vinderchance.

8 Afd. Jeg ELSKER Erik og jeg ELSKER nr. 3 Knifetown action. Så derfor slutter jeg denne omgang af med en blank, og så håber jeg bare jeg er med hertil, så jeg kan få adrenalinet op og pumpe ;-)

Sikreste blanke: Iceland
Spillernes bedste blanke: Knifetown Action
Låsen: Friction og Mellby Sambuca

1 kommentar:

  1. Efteranalyse:

    Ramte en del af mine blanke forslag, Iceland, mygotwhata face, samt Åkes i 6 afd. Men jeg falder desværre på 3'eren i sidste som hopper i starten. Uden galop tror jeg den har reel chance for at vinde det løb. Friction skuffede mig desværre os lidt og blev "kun" 2'er.

    SvarSlet